Labels

zaterdag 21 mei 2011

Wat staat er in de tuin...

Ajuin, neen pijpajuintjes.
En laten we eens even denken, ik was zo hevig met zaaien dit jaar dat ik me achteraf afvroeg of ik al overal gezaaid had en wat ik nu ook al weer gezaaid had.
Voor een paar dingen heb ik even moeten wachten tot ze uitkwamen.

Bak 1
startend van links: snijbiet oftewel warmoes, pak choi, twee rijtjes snijselder, een rijtje mizuna (om te testen) en een rijtje spinazi.

Alles kwam supergoed uit en groeit bovendien mooi!
Ook het onkruid natuurlijk

Bak 2
Van boven naar beneden, pijpajuintjes,
worteltjes, pijpajuintjes, een rijtje goudsbloemen, platte bieslook, krulpeterselie en platte peterselie en als top of the bill langwerpige radijsjes.

De pijpajuintjes staan naast de worteltjes om wortelvlieg te voorkomen, die beestjes houden namelijk niet zo van ajuin.
De goudsbloemetjes staan er weer naast omdat mijn batch van vorig jaar serieus last had van bladluizen, hopelijk vinden ze de ajuintjes en de platte bieslook ook weer vies.
Nu ja goudsbloemen zijn eigenlijk echte blaluismagneten, je kan ze beter naast planten zetten waar ze de bladluis van weg horen te houden.
Goh ja en de radijsjes staan er nu eventjes maar worden zodra ze helemaal goed zijn vervangen door iets anders. en een nieuw bedje radijsjes komt in een volgende bak

Wisselteelt, combinatieteelt, je gaat er nog van horen, en het is niet zo moeilijk als het klinkt. Bovendien kan je gerust een beetje foefelen. Maar wel biologisch, in mijn tuin geen rommel en vergif!

Wat staat er nog in de tuin...
In een andere bak komen de tomaten, de bomma en bompa gingen een kleine gele peertomaat meebrengen, hihi hopelijk konden ze hun soorten uit elkaar houden en zit ik nu niet met een paarse reuzen knobbeltomaat. De bomma en de bompa houden namelijk wel van variatie in de tuin. De mama profiteert daarvan en zet nog eens een andere soort.

En in bak vier staat sla, pluksla op het moment, de tweede reeks rucola is net gezaaid.  en 4 ienieminiplantjes Pattisson, die waren stiekum tussen de pijpajuintjes uitgekomen.
De deugenietjes, dan is er vorig jaar tussen al die grote bladeren toch een klein patissonneke blijven liggen die nu voor nakomelingskes zorgt. Whieeehhhhh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten