Labels

zaterdag 21 mei 2011

Voetjes in de tuin

Goh ik heb me echt een tijdje afgevraagd of tuintjes "uit" waren. Niemand leek nog een groententuintje te hebben. Alleen mijn Bomma van 84, die had er een, een echte gouwe ouwe.
Een paar rijtjes wortelen, spinazie, ajuin, prei en selder uiteraard. En niet te vergeten, 3 rijen erwten en een paar tipi's staakbonen.
Ik herinner me als ik klein was, hihihi ja jaren geleden, in mijnen jongen tijd... wij hadden thuis een tuin, een grote tuin. Papa stond ieder jaar weer dagen te spitten. Een voor graven, mest erin, aarde loswoelen en mengen met het mest, en de eerste voor vullen met de volgende.
En ja hoor, ook de klassiekers, wortel, ui, prei, selder en oh hoe innovatief, struikboontjes, boterboontjes, rabarber en courgettes.

En onze taak (mijn broer en ik) was onkruid plukken. Gelukkig ook al eens boontjes plukken en erop letten dat de struikjes wel bleven staan.

Nu ja, we zijn dik 20 jaar verder en ik vind dat een eigen tuintje best "in" mag zijn. We hebben bij ons nieuwe huis ook al 2 jaar een tuin. Nee geen conventionele tuin, daar doen we niet aan mee, conventioneel. Het mag net iets alternatiever.

Alternatief en leuk, proper en origineel. En klaar voor voetjes, tot hiertoe 3 paar kleine voetjes en 2 paar grote voetjes. Kuch, voeten...

Ja een tuin voor kleine voetjes, voor gekke kindjes die volgens de mama (ondergetekende) horen te weten dat boontjes niet in plastic zakjes groeien, dat sla in de tuin groeit, dat worteltjes uit de grond komen en niet te vergeten, dat je frambozen thuis gewoon van een struik kan plukken.

Tof toch, voetjes in de tuin...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten